Leverans

Om fraktpriser, leveranstid, logistik, leveransmottagande m.m.

Distribution

Du som kund ansvarar för att vi fått korrekta leverans- samt kontaktuppgifter av er vid beställning. Om uppgifterna inte stämmer kan Tress inte säkerställa leveransens genomförande. Samtliga beställningar levereras med godsbil/budbil. Vi väljer alltid det billigaste fraktalternativet för dig. Var noga med att kontrollera att emballaget är helt och oöppnat omgående vid leverans. Alla avvikelser måste noteras på chaufförens fraktsedel och därefter anmälas till Tress. Om inget annat är överenskommet ombesörjer kunden för avlastning av beställda produkter.

 

Fraktkostnad

Fraktpriser beräknas med hjälp av faktisk vikt och skrymme vilket bestäms av hur stor plats produkten tar på lastbilen. Det finns sedan olika fraktnivåer i förhållande till vikten. Ett litet paket kostar 79 kronor och så vidare. På beställningar med varor som skrymmer över 0,4 m3, som exempelvis fotbollsmål och lekplatser, beräknas frakten manuellt.

 

Leveranstid

Vi har ett stort, modernt och effektivt lager som lagerhåller över 5.000 produkter. Leveranstiden på lagervaror är generellt mellan 2-5 vardagar beroende på var leveransen ska i landet. Leveranstiden på specialvaror varierar mellan 1-4 veckor.

Alla våra lekplatser produceras efter beställning vilket gör att de levereras till kund på mellan 3-8 veckor beroende på vilka produkter som är beställda och om det är högsäsong eller inte.

 

Kan inte ta emot vid leveranstillfället

Vi rekommenderar att du skriver en notis i kommentarfältet vid beställningen om du inte har möjlighet att ta emot leveransen mellan utsatta tider. Vi har då möjlighet att istället leverera beställningen till närmsta utlämningsställe. Ska paketet lämnas på exempelvis en skola lämnar vanligtvis chauffören detta till receptionen och får en underskrift där.

 

Leverans till arbetsplats

Handlar du privat kan det vara bra att ta leveransen till arbetet. Ange en annan leveransadress än din privata när du checkar ut från vår webbshop och skriv gärna en kommentar att det är till ditt arbete. Glöm inte att ange företagets namn såväl som ditt namn på leveransen.

 

Leverans till privatperson

Det vanligaste alternativet är att din beställning skickas till ditt närmsta postombud där du hämtar ut ditt paket. Är din beställning för stor för att skickas till ett postombud, levereras din beställning istället till den leveransadress du angett.

 

Produkter som saknas i leverans

Skulle du få en leverans där det saknas produkter i paketet ska du ringa vår kundtjänst omgående på 042-490 93 30, så har vi möjlighet att hjälpa dig vidare. Detta måste ske inom 2 dagar från leveranstillfället.