Vanliga frågor
Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna som ställs till vår kundservice.
När dras pengarna från kontot?
Betalningen dras från ditt konto när produkterna har lämnat vårt lager och tas över av vårt fraktbolag.
Kan man få en e-faktura?
Vi skickar alltid e-faktura om möjligheten finns.
Kommuner, regioner och statliga verk har oftast som standard att fakturera elektroniskt.
Det är även möjligt att få din faktura skickad som PDF till din e-mail.
Hur lång leveranstid är det?
Leveranstiden på lagervaror är generellt mellan 2-5 vardagar beroende på var leveransen ska i landet. Leveranstiden på beställningsvaror är mellan 4-8 veckor, beroende på vilken typ av produkt det är. Specialbeställningar kan ha en leveranstid på cirka 10 veckor. För mer specifik leveranstid kontakta oss på telefon 042-490 93 30 alternativt mejl info@tress.se.
Paketet ser ut att ha fått en smäll i frakten. Vad gör jag?
När du mottager ditt gods är det viktigt att du alltid kontrollerar så att det inte är transportskadat. Anmäl transportskadan direkt till chaufför eller ombud och kontakta sen oss på kundtjänst på 042-490 93 30 så hjälper vi dig. Öppna alltid paketet och kontrollera om även dina varor har skador.
Jag har beställt fel produkt, hur går jag tillväga för att returnera den?
Kontakta alltid vår kundservice innan du gör din retur. Vid retur i anledning av fel gjorda av beställaren så betalas frakt och emballage av denna. Specialvaror kan däremot inte returneras.
Vilka öppettider har kundservice?
Vår kundservice är öppen vardagar måndag-torsdag 08:00 - 16:30 och fredagar 08:00-16:00.
Jag har endast tagit emot delar av min beställning, vad gör jag?
Ring kundservice på 042-490 93 30 så hjälper vi dig.
Jag har beställt och fått orderbekräftelse, men vill lägga till produkter på min beställning, är detta möjligt?
Det är i många fall möjligt. Kontakta kundservice på 042-490 93 30 så hjälper vi dig.
Kan jag annullera min beställning?
Kontakta kundservice så kan de hjälpa dig.
Var är min leverans?
När du handlar på vår hemsida har du möjlighet att spåra din order. Du får ett e-mail när produkten lämnar vårt lager och nästa dag kan du följa godset. Har du inte mottagit Track and Trace-nummer kan du kontakta oss så hjälper vi dig.
Hur skapar jag ett konto med inloggning?
Klicka på knappen "Logga in" (i mobilen visas en symbol med en person) som du hittar längst upp på skärmen. Välj sedan "Skapa konto" som finns i den grå rutan längst ner på sidan. Fyll i dina uppgifter i fälten och avsluta med att klicka på knappen "Skapa konto" längst ner.
Hur skapar jag ett nytt lösenord till mitt konto?
Klicka på knappen "Logga in" (i mobilen visas en symbol med en person) som du hittar längst upp till höger på sidan. Välj sedan "Glömt mitt lösenord" som står under knappen "Logga in" i den översta grå rutan och följ instruktionerna.
Var hittar jag mitt kundnummer?
Logga in på "Mina sidor" och välj "Mina upplysningar". Där hittar du ditt kundnummer längst upp i den grå rutan under rubriken "Kundnummer".
Vad kostar frakten?
Fraktpriser beräknas med hjälp av faktisk vikt och skrymme vilket bestäms av hur stor plats produkten tar på lastbilen. Det finns sedan olika fraktnivåer i förhållande till vikten. Ett litet paket kostar 79 kronor och så vidare. På beställningar med varor som skrymmer över 0,4 m3, som exempelvis fotbollsmål och lekplatser, beräknas frakten manuellt.
Har ni någon fysisk butik?
Nej det har vi inte.
Jag kan inte öppna DWG-filen på hemsidan
Kontakta kundservice så hjälper vi dig.